Kadınlara Özel Bir Taksi Durağı?

Aslında tam da aklıma bununla ilgili birşey geldi bugün. Yazmadan önce Türkiye’ de böyle birşey var mı, Dünya’ da örneği var mı derken Otobuste blogunda gördüğüm yazı bütün herşeyime tercüman oldu. Güzel bir yazı yazan blogdaşımın üstüne bir yazıda ben yazmak istemedim. Kaynağını buradan aldığım yazıyı aşağıda yayınlıyorum.Keyifli, açıklayıcı ve benim düşüncelerime tercüman bir yazı olmuş… Teşekkürler.

Özgürümüz bildirmiş. Ben de Springwise‘ın bültenini incelerken gördüm. Konu, blogumuzla ilgili olduğu için buraya da aktarayım dedim.

Malumunuz taksicilerimizin çoğunluğu [dünyanın her yerinde olduğu gibi] erkek. Ben yalnızca NTV’de Beyaz’ın ve Kadir Çöpdemir’in yaptığı “Biri Bana Anlatsın” isimli programda gördüğüm kadın taksi şoförünü biliyorum ama trafikte hiç denk gelmedim. Taksi şoförleri sadece bizim ülkemizde değil, neredeyse tüm dünyada “erkek mesleği” olarak biliniyor. Çoğu iş dalının “değişim yüzyılı” ile değişiklikler göstermesi gibi taksicilik alanında da ilginç örnekler yaşanıyor.

Özgür’ün gözlemlerinden üç-beş satırı buraya da geçireyim dedim:

Olay yaklaşık bir sene önce İngiltere’de yalnızca kadınlara kiralık araba sağlayan bir oto-kiralama firması ile başlıyor. Pink Ladies isimli bu firma yalnızca kadınlara, sürücü de isterlerse sadece “bayan şoförlü” araçlar kiralıyorlar. Ardından Moskova’da, bir girişimci olan Olga Fomina ve iki arkadaşı tarafından Pembe Taksi kuruluyor. Fakat Rusya’dakiler “yalnızca kadın yolcu taşırız” demiyorlarmış ve hem kadın hem erkek yolcu taşıyorlarmış. Ama hepsinde ortak yön, şoförün kadın olmasıymış. İşleri de iyi gidiyormuş ki, iki Daewoo araç ve iki şoför ile başladıkları iş hayatları 20 araç ve 27 şoförlü bir filo haline gelmiş. Şimdi de bu araçları Volvo S40’larla değiştirmeyi düşünüyorlarmış.
Ardından Dubai’de yalnızca kadınlara hizmet eden, yalnızca kadın şoförlerden oluşturulan bir taksi şebekesi 2007 yılında hizmete giriyor. Kadınların ve yanlarındaki çocukların daha büyük bir güven içinde ulaşımlarını sağlamalarına imkan tanıyor.İran’da da kadın taksiciler başgöstermeye başlamış. Bu trend, “güvenlik” ve “kadınlar için yeni iş imkanları” tabanına dayalı bir biçimde büyüme eğilimindeymiş.

Türkiye’de de bence büyük bir açığı dolduracaktır. Erkek taksicilerin fevriliğinden çekinebilecek, kendisini anlayan kadın şoförleri tercih edebilecek bayanlar için elbette bulunmaz bir nimet olabilir. Trafikte diğer taksiciler ve erkek şoförler tarafından bir süre [kıskançlık kökenli] rahatsızlıklar yaşasalar da, sanırım bir süre sonra yollarda bol bol “pembe taksi” görebiliriz. Böylece önündeki araç biraz yavaşladı diye deli gibi kornaya basıp gürültü kirliliği yapan “erkek sürücüler”den de kurtulmuş olur trafiğimiz ve yolcular da gönül rahatlığı ile taksiye dönüp “hey taksi” diyebilir. Umarım.”


1 thoughts on “Kadınlara Özel Bir Taksi Durağı?

  1. Geri bildirim: Kadın Girişimcilere Yeni İş Modeli Önerisi: Tesisatçı Kadınlar « Wikimarketing.org ; Digital, Mobile- Social Media Marketing

Yorum bırakın