Gençler ya Uykuda ya da İnternette! (Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması)

Eğer siz de gençleri hedef alan bir şirkette çalışıyorsanız, gençler için Facebook ve Twitter’ın televizyon ve internet cafelerden daha çok şey ifade ettiğini biliyorsunuzdur. Peki gençler bu kadar sosyal medyanın içerisindeyken biz onlara hizmet üretmek isteyenler neler yapmalıyız? Bu sorunun yanıtına ulaşmadan önce onları çok iyi anlamalıyız. İşte gençlerin internet kullanımları üzerine IAB Türkiye (Interactive Advertising Bureau Türkiye)’ nin yaptığı araştırmanın ana maddeleri;

Tükiye’deki 12-25 yaş arasındaki 12.3 Milyon gencimizi yansıtan İnternet Ölçümleme Araştırması sonuçlarına bakalım;

  • Gençlerin %98′i hergün veya haftada en az bir kere internete giriyor
  • %69’u evden , %6’sı internet cafelerden , % 5’i ise okuldan bağlanıyor
  • Sosyalleşmek için sosyal medya, eğlenmek için online oyunları kullanıyor
  • Epostayı unutmuşlar, %62’si arkadaşlarıyla haberleşmeyi sosyal ağlar veya anlık mesajlaşmalarla yapıyor
  • Cep telefonunda internete bağlanma orani %42
  • %54′ü TVyi, radyoyu, gazeteyi Internetten takip ediyor.

Hazırlayan: IAB Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Oya Öneş Yaşayan

Araştırmanın tamamına ulaşmak için tıklayınız.

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s