2011 Ocak/Şubat Gençlik Pazarı Eğilim Anketi Sonuçları

Biliyorsunuz yaklaşık 3 haftadır site üzerinden küçük bir eğilim anketi yapıyordum. Anketimiz sonuçlandı. Yaklaşık olarak 86 kişi anketi doldurmuş. Anketi dolduranların yaş ortalaması 23,36 olup, %59’u kadınlardan oluşmaktadır.   Katılımcıların %63ü Lisans, %22si Yüksek Lisans,  % 9 ‘u Ön lisans olarak eğitim düzeylerini belirtmişlerdir.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde elinize geçen gelirdeki/harçlıktaki değişme durumu nedir?” sorusunun cevabına %54’ü Azalış olarak cevaplamış.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde gelirinizin en büyük kısmını nereye harcadınız?”  sorusuna cevap olarak %22’si Yeme – İçme, %22’si Eğitim-Kariyer,  %9’u Etkinlikler ( Konser, eğlence, parti …),  %9’u Barınma (Ev – yurt kiralama…),  % 4’ü Spor , %4’ü Moda , %4’ü Otomotiv, %4’ü Güzellik ve Bakım,  %4’ü Ev İşleri ( Tadilat, tamirat…) olarak cevapladılar.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde aklınızda kalan marka hangisi?” sorusuna aldığımız cevaplara baktığımızda  % 17’i Vodafone, % 14 Biscolata,  %12 Turkcell, % 9 H&M, % 4 Karsan olarak cevaplar aldık.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde kendinize yakın bulduğunuz marka hangisi?” sorusuna cevap olarak  % 15 H&M, % 10 Turkcell,  % 9 Vodafone, %5 Zara gibi cevaplar aldık.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde aklınızda kalan reklam hangisi?” sorusuna  %26 Biscolata,  %22 Sigarayla Savaş Derneği, % 12 Vodafone,  % 7 Turkcell, % 4 Toyota cevaplarını aldık.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde hangi markanın gençlere süper fırsatlar sunduğunu düşünüyorsunuz?” sorusuna cevap olarak %27’si Turkcell,  %22’si Vodafone, %13 Avea, %4’ü Mc Donalds ve %4’ü Burger King olarak cevap verdiler.

“2011 Ocak – Şubat Ayı içerisinde hangi markanın gençler uzak durduğunu düşünüyorsunuz?” cevap olarak  %18 Turkcell ve %18 Avea olarak cevaplar aldık.  Geri kalan cevaplar tekil cevaplar olarak hafızalarda yerimizi aldı ; “Nikon, Loreal, Ferrari, Body Shop, Apple…”

“2011 Bahar Festivallerinde hangi markayı etkinliklerde daha çok yer almasını istersiniz?” sorusuna  %36’sı alkol markalarının isimlerini yazmışlar.  % 9 Mini Cooper olarak cevaplarken, %4  Doritos,  %4 Eti, %4 Nescafe olarak cevaplanmıştır.

“2011 Yılından bir genç olarak beklentiniz nedir?” sorusuna %40’ ı İş – Kariyer olarak cevaplandırırken, %18’i Para isterken sadece %9’luk bir kısım Huzur – Mutluluk gibi dileklerinin olduğunu belirtmişler.

“2011 yılını tek kelimeyle sizin için ne ifade ediyor?”  sorusuna cevap olarak %27’si İş ve Kariyer,  %18’i Umut – Fırsat, %18 ‘i hiçbir şey olarak cevaplandırdılar.

“2011 yılında Trend olacak dediğiniz marka / ürün nedir?” sorusuna cevap olarak %22’si iPad, %9’u Vodafone, %9’u H&M olarak cevapladı.

Anket tarafımdan Wikimarketing.org olarak düzenlenmiştir. Sadece genel eğilimi ölçme niteliğindedir.  Sonuçları enteresan gibi görünse de alt metinler anlamlı olabilmektedir. Yazıyı kaynak gösterilmeden paylaşılmasından rahatsız olacağımı bilmenizi isterim 🙂

Anket sonuçları herhangi bir şeyi ispat etmeye yönelik değildir. Genel dağılıma uymayabilir!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s