Groupon Kardeşliği Yerini Kupon Kardeşliğine Bırakır Mı?

Her geçen gün sayıları hızlıca artan Groupon alışveriş sitelerinin tatlı kazançlarını keşfettikçe duyanlar bu alana girmeye devam ediyor. Ürününe gore değişmekle birlikte % 15 – 40 arasındaki kar marjları herkesin ağzını sulandırıyor. Her ne kadar başarısız ornekler, ürünler, hizmetlerden ağzı yananlar olsa da Groupon sitelerinde alışveriş yapanların sayıları 3000 -4000′ i geçmiyor (ürün – hizmet başına ).  Bu alanda alışveriş yapanlara dair tabi ki de kesin bir rakam vermez ama tahminimce alışveriş yapanlar  15 – 20 bin civarında siteden siteye atlıyor… 80 milyonluk bir ülkede dayanıklı eşya satmak mı  yoksa yoksa hızlı tüketim malı mı satmak mı daha karlı sorusuyla neredeyse eş değer az sonra yazacaklarım.

( Aslında Yahoo’ nun Groupon.com’ u 2-3 milyar dolar gibi bir rakama satın almak istemesi beni tamamıyla yalanlıyor)

Aslında yazmak istediğim konuya giriş yapabilmek için bir ara hikaye gibiydi. İnternette gezinirken bir kupon sitesine rastladım. Aslında Groupon satış modelleriyle hiç alakası yoktu! Onlar da %30 – 50 arasında indirim vaat ediyorlardı ama karşılığında hiçbir şey istemiyorlardı.

Bu yazı ilginizi çekmediyse http://www.wikimarketing.org adresinde diğer yazılara göz atabilirsiniz.

Couponfriend aslında bir blog sitesi. Evet yanlış duymadınız, ciddi paralar dokülmemiş bir site… Kimi zaman başka indirimleri kimi zaman ise kendi indirimlerini duyuruyor. Bu siteden başka bir siteye yolculuk ederken online kuponları gordüm. Genellikle hızlı tüketim malları üzerinde 1$ gibi indirimler yapılıyor. Kendi yazıcınızdan print edip, alışverişinizi yapabiliyorsunuz. Daha sonra http://www.coupons.com’ a girdim.

 

Şimdi düşünüyorum da büyük market zincirleri hemen kupon sitelerine girseler fazlasıyla avantaj


sağlayabilirler. Düşünüyorum da alışveriş sitesinde kuponları sepete atıp print etmek gerçekten faydalı olabilir.



 

Groupon sitelerinin geleceğini kendi adıma Kupon sitelerinin üstüne koydum.

 

Daha rantabl geldi bana ya size?

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s