Halloween Marketing

 

Bizlerin boyle aval aval baktığı başka bir bayram ya da adı her neyse daha geldi : “Halloween” 🙂 Hayaletler, zombiler, vampirler , kabağın içini oyup dişli yaratık çizmeler falan.. “Korku”nun eğlenceyle birleşip tavan yaptığı başka bir bayram daha olduğunu sanmıyorum 🙂

Bize çok yabancı gelse de Amerikalılar şimdiden “Halloween Parti”ler için 6 milyar dolar para harcamış durumdalar. Bu durum tabi ki de hem markalar hem de organizatorler için pastadan pay kapma yarışı anlamına geliyor. Düşünsenize Türkiye’ de deseler ki 1 ay içerisinde sadece kostüm-süsleme-parti kitlerine 6 milyar dolar harcanacak!!!

İşte burada pazar – pazarlama – marketing algısı cort diye hayatımıza giriyor.  Amerika başta olmak üzere birçok marka “Halloween Marketing”i  müşterileriyle iletişim amaçlı kullanmayı tercih ediyor, ciddi bütçeler ayırıyor.

Türkiye’de işler aslında “Halloween” parti olsa da gitsek boyutuna ulaşmış durumda.  29 Ekim Resmi tatilde bile çalışmak zorunda kalan “Genç Profesyoneller” (ki tam bizim kuşağa denk geliyor) başta olmak üzere birçok kişi birileri Halloween Partiye davet etse modunda inançla bekliyor. Bu fırsatı iyi kullanan birkaç yerin varlığından haberdar olsakta onümüzdeki senelerde daha üst seviyelere ulaşmasını diliyoruz.

Birkaç Halloween Marketing Fikri:

  1. Partiye ev sahipliği yapın, puanları kapın  : Partiye ev sahipliği yapanlar her zaman yeri , zamanı hatta kostüm şartını bile belirleyebilme avantajına sahiptir. Herkesin davet beklediği, konuşulduğu bir organizasyon kişisel ya da kurumsal her organizasyonu farklı konumlandırır
  2. Doğrudan Pazarlama Kanalını AÇık tutun: Temalı Halloween partilere ozel bir takım süslenmiş, giydirilmiş, brand edilmiş ozel kitleri, kostümleri ,hediyeleri sevdiklerinizle ya da müşterilerinizle doğrudan paylaşıp gonüllerini fethedebilirsiniz.  ( Blogger gonderimi gibi :p )
  3. Ozel indirimler uygulayın: Her ne kadar Türkiye’ de devamlı indirim modu devam etse de konsepte uyabilecek ürünlerde ciddi indirimlere gidebilirsiniz.
  4. Korku Evleri Yaratın: Aslında burada bahsettiğimiz bir partiden ote, mağaza – AVM içerisinde bir korku odaları yaratma biçiminde olabilir. X bir mağazanın bir soyunma kabininde olü bir cesedin olması gibi 🙂

 

Benden bu kadar.. Başka bir halloweende gorüşmek üzere..

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s